بی‌آی‌ام (BIM) در جهان تخصصی ساختمان و معماری امروز جای‌گاه خود را پیدا کرده است. براساس برآوردها امروز کشورهای پیش‌رو در این جریان چنین و چنان هستند و از این منظر هرچند هنوز در ایران تیم‌های آشنا به بی‌آی‌ام انگشت شمار هستند اما خوش‌بختانه ما در جای‌گاه بدی قرار نداریم. سعی داریم تا به کمک خداوند مرجع جامع ایرانی بی‌آی‌ام را در فاصله کمی به هم‌راه هم بسازیم. مرجعی که مانند خیلی نمونه‌های اولیه مبتنی بر کلی‌گویی در زمینه بی‌آی‌ام نباشد بلکه با دانش کافی و عمل‌گرایی محض مسیر بی‌آی‌ام ایران را هم‌وار کند.

سامانه جامع بی‌آی‌ام ایران در دست بارگذاری‌ست. دلیل این که هنوز نسخه نهایی سامانه را بارگذاری نکرده‌ایم ساده است. ما در حال توسعه‌ای با سرعت بالا روی مقوله بی‌آی‌ام در ایران هستیم و طبق برآوردها و مطالعات‌ ما کم‌تر تیمی در ایران با وسعت دانشی که ما امروز از بی‌آی‌ام داریم، در داخل کشور فعال هستند.

سامانه جامع بی‌آی‌ام ایران، بانک داده‌ای مفصل و جامع و البته همیشه به روز از دانش بی‌آی‌ام در ایران خواهد بود ان‌شاالله.

فعلا بخش وبلاگ سامانه جامع‌ بی‌آی‌ام را شروع می‌کنیم. در مدتی که هنوز سامانه بالا نیامده است سعی می‌کنیم وبلاگ‌نویسی را جدی بگیریم. تجربیات بی‌آی‌ام این روزهای خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم و صدالبته پاسخ‌گوی سوالات احتمالی شما باشیم.

به زودی با افتتاح سامانه جامع: 

- شما می‌توانید انواع فامیلی‌های بی‌آی‌ام ایرانی را در بانک داده این سامانه (BIMbank.ir) پیدا کنید و به طور رایگان دریافت کنید. دانش بی‌آی‌ام در ایران یک دانش آزاد برای همه علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان معماری و صنعت ساختمان خواهد بود.

- شما می‌توانید از آموزش‌های متعدد ویدیویی بی‌آی‌ام در سامانه جامع استفاده کنید. 

- شما می‌توانید اسناد مرجع مهمی را به زبان پارسی در سامانه جامع بی‌آی‌ام ایران مطالعه کنید.

- متخصصان سامانه جامع بی‌آی‌ام ایران به خوبی می‌توانند خدمات طراحی بی‌آی‌ام را در تمام رشته‌های مربوط به ساختمان اعم از معماری، سازه، مهندسی برق و مکانیک و مدیریت پروژه و ساخت به شما تیم‌های طراحی و کارفرمایان و سازندگان بزرگ عرضه کنند.

- سامانه جامع بی‌آی‌ام ایران می‌تواند با بررسی اسناد بی‌آی‌ام شما، آن‌ها را رفع عیب، اصلاح و اعتبارسنجی کند. 

نام پروژه
کارفرما
مکان پروژه
سال پروژه
برنامه‌ریزی
وضعیت
زیربنای ساخت
مساحت زمین
معمار مسئول
تیم طراحی معماری
طراحی سازه
تاسیسات الکتریکی
تاسیسات مکانیکی
پیمان‌کار
نمونه‌سازی
طراحی منظر
تصویرسازی
عکاس
لینک